A Montreux Jazz Fesztivál után eseménydús bő hónapot töltöttünk Magyarországon. Kiváltképp inspiráló volt számunkra a Gyüttment Fesztivál Oszkón.

Kreatív emberekkel találkoztunk, akik környezettudatos, fenntartható utakat választottak, jellemzően a nem-növekedés (décroissance) jegyében.
Az előadások és beszélgetések arra mutattak rá, hogy kisközösségekben a jövő, amiért megéri minden nehézséggel szembenézni.
A közösség érdekében pedig egyéni fejlődésünkkel felelünk.

“Te magad légy a változás, amit a világon látni szeretnél.” /Mahatma Gandhi/

Lemenő nap Cala Contán

Ahogy első afrikai utazásunkra is felkészültünk, most is összeszedtünk mindenféle hasznos és téves információt. A kedvenc tanításom az volt, amikor elolvastam egy utazó blogon más ember félelmeit és ezután legyártottam a sajátomat. Egymás tükrei vagyunk, így utazunk a végtelenben.

A gyüttmentek közegében tökéletesen felkészülhettünk lelkileg is az újabb változásokra. Elindulni nehéz, de csak elindulni. Rábízzuk magunkat a gondviselésre és elrugaszkodunk. Sokan vagyunk a “szürke zónában”.

Köszönjük! Nagy levegő, hajrá! Egy irány van, az előre.

Ibizára nem “diszkószigetezni” jöttünk, hanem barátainkat meglátogatni és nyelvet tanulni. A “csak-oda” repjegy vásárlásakor már sejtettük, hogy egy ideig nem megyünk majd visszafelé.

Érkezésünkkor a repülőtéren tűnt fel, hogy Ibizán a hivatalos nyelv a katalán. A spanyol feliratok a második helyet kapják.
A sziget “fővárosában” Eivissa-ban (ejtsd: Ibiza) mesés egy óvárosi séta. A várban és környékén nagy mosollyal fogadják az élőzenét és a vándormuzsikusokat is. Velünk így esett.

Aranyos kis utcákon, jó akusztikájú izgalmas kialakítású tereken találkozunk az emberekkel. A zenélés pedig pillanatok alatt összekapcsol minket és mindenkit a téren. A nap szorgalmasan süt tovább. Ismerkedünk, kóstolgatjuk, ízlelgetjük a várost. “Tranquillo…” csak szépen nyugodtan, “poco a poco” lépésről, lépésre.

A három nagyobb város és többi kis település között 2-4 € jegyárakkal járnak a buszok. De volt, hogy kocsit béreltünk vagy robogóztunk.

Fenn a várban

Bevállalós németek és britek előszeretettel választják otthonuknak nyugdíjas éveikre a gyönyörű fekvésű Santa Eulariat. Meg tudjuk őket érteni. Az egész sziget rendkívül diverzív élővilága az Unesco Világörökség program védelme alatt áll.

Ibiza a hajóról

San Antonio (Sant Antoni de Portmany) az igazi számítógépes játékba illő tengerparti buliváros. (Mi csak napközben jártunk ott, ezért nincsen bulváros történetünk az éjszakából, de megtudtuk, ha valaki olyanra vágyik -, találkozhat hajmeresztő dolgokkal.)

A mi bázisunk a naplementéiről híres nyugati-part a diszkóktól távolabb esik.
Az élőmuzsikát szeretettel üdvözli közönségünk, a turisták és a helyiek is. Utazóként talán mindenki fogékonyabb az új dolgokra. Aki azzal a szándékkal indult útnak, hogy jól érezze magát, könnyebben látja meg mi minden tetszik neki. Rövidebb útra is így érdemes felkerekedni, csak emlékezetni kell magunkat, nap mint nap. “Csak”. Hajrá!
Három hét alatt a helyiekkel is elkezdtük megismerni egymást. Mindenféle ember megfordul a szigeten és mindenféleképpen jól érzik magukat.

Gyakran játszunk Cala Conta-n, egy nudista strandon. Itt hallottunk először élőzenét, egy flamenco triót. Így lett ez a kedvenc chiringitónk, ahol a mi spanyol zenei pályafutásunk is elkezdődött.

Szeretnénk spanyolul megtanulni, de ha nem akarnánk, akkor is ragadna ránk, mert a spanyolok sokszor beszélnek, gyorsan, sokat, amíg meg nem érted. Nem baj, ha nem érted, megérted mañana…

A nap, a napsütéses órák száma befolyásolja a közérzetünket, az élethez való hozzáállásunkat, a szokásainkat, gondolatainkat. Hétköznapi felemelő jelenet, ahogy lelkesen üdvözlik egymást a helyiek akár minden áldott nap. Szöges ellentéte a “hogy vagy?” kérdésre intézett, “ezt nem most fogjuk megbeszélni” vagy “ó, ne is kérdezd” hangulatú találkozásoknak.

sárga riasztás, medúza veszély és felhőtlen hangulat

Sárga riasztás, medúza veszély, napsütéses, felhőtlen hangulat

Néhány veszély itt is leselkedik ránk persze. Szerencsére itt sem az emberektől kell félnünk meg a magunkfajta tudjukkik… migránsoktól. Jajj, kimondtam. Hanem medúzáktól. Nagyon kellemetlen hosszantartó fájdalmat okoz és nagyon lassan gyógyul. Vannak csodák is. Ahhoz személyesen kell találkozzunk, hiszen el nem hinnéd, ha csak olvasod.

Ereszkedtünk és másztunk hangszerekkel és erősítővel, hogy felfedezzük ezt a csodálatos szigetet. A következő hónapokban is hasonló szellemben haladunk. Következő úticélunk Valencia és onnan a Kanári-szigetek.

Reméljük inspiráló számodra az útibeszámolónk! Folytatjuk.

¡Hasta luego!

Korábbi bejegyzéseinket itt találod. http://songochaango.com